PRINCE OF PERSIA – THE FORGOTTEN SANDS

Overview
+ Estimated Trophy Difficulty: 3.5/10

+ Offline: 26 10 , 4 , 1

+ Online: None

+ Approximate Time To Platinum: 7-10 Hours

+ Minimum Number Of Playthroughs Needed: One Story Playthrough & A Few Playthroughs Of The Challenge Arenas

+ Missable Trophies: Power Boost, Got Walkthrough?, Stay Dry, Untouchable, Invincible

+ Glitched Trophies: None

 Memories of AzadReach the thick of the battle. (Alcance a batalha.)

Relacionado a história. Não tem como perder este troféu.

 A Warm WelcomeCatch up to Malik. (Alcance Malik.)

Relacionado a história. Não tem como perder este troféu.

 Power BoostFind and break a sarcophagus. (Ache e quebre um sarcófago)

Existem 21 sarcófagos pelo jogo, ache um deles e o troféu é seu.

Clique Aqui para ver os 21 Sarcófagos

 Anger ManagementBreak 100 vases and sarcophagi. (Quebre 100 vasos e um sarcófago)

Vasos estão espalhados pelo todo jogo, você pode passar por vários que ainda pode ganhar esse troféu, simplesmente quebre todos os vasos que você achar.

Os sarcófagos são mais complicados, só existem 21 deles, olhe Power Boost para o link.

 Sand NemesisKill 50 enemes in a row without being hit and without using upgrade powers or the Power of Time. (Mate 50 inimigos sem levar dano e sem usar os Upgrade Powers e Power of Time)

Não tão difícil o quanto parece, ache uma sala grande com um grande número de inimigos, tente usar powers attacks toda a hora, segure quadrado e quando vier os inimigos, solte, role para longe e repita o processo. Um lugar bom no jogo para faze-lo é em The Baths.

Lembre-se que você não pode usar os poderes: Stone Amour, Flame Trail, Whirlwind On, Ice Blast e Power of Time.

 And King of Blades Kill 500 enemies with the sword. (Mate 500 inimigos com a espada.)

Esse é quase impossível de se perder, vendo que você passara por vários inimigos.

Mas se você quiser antes, só jogue até achar um inimigo em fogo, esse fará aparecer outros inimigos, infinitamente.

 AcrobatJump on enemies 30 times in a row without falling or using the Power of Time. (Pule em inimigos 30 vezes seguidas sem cair ou usar o Power of Time)

De novo, ache um lugar grande com uma grande quantidade de inimigos,  pule em um e em seguida pule em outro, um ótimo lugar para isso é em The Baths.

Lembre-se que você não pode usar o Power of Time!

 Like DominoesKnock down 5 enemies with one kick. (Derrube 5 inimigos com um chute)

Quando você estiver correndo para um grupo de inimigos aperte  para dar um chute. Ache um grupo de inimigos e vai dando chutes nele até cair 5, só não chegue muito perto do inimigo pois se não assim você vai empurrá-los, e só conta o chute para o troféu.

 Floors are for losersWall run for a total of 805 meters. (Faça um total de 805 metros de wall run.)

Você faz um wall run apertando R2 contra a parede, esse troféu certamente virá antes de você zerar o jogo.

 Death from Above Finish off 10 enemies in a row using only the Aerial Slash. (Mate 10 inimigos seguidos usando Aerial Slash)

Nos inimigos mais fracos, pule em cima deles e ataque, continue fazendo isso até receber o troféu.

 Air TimePerform 20 Aerial Slash attacks. (Faça 20 Aerial Slashes)

Simplesmente faça o mesmo processo do troféu acima.

 And Stay Down!Use the finishing lunge 20 times. (Finalize os inimigos 20 vezes.)

Existem 2 tipos de finalizar um inimigo, esses são:

  • Quando o inimigos estiver na parede ataque-o para finalizá-lo.
  • Derrube um inimigo no chão e ataque-o para finalizá-lo.

 David and GoliathFinish 5 titans with the Aerial Slash. (Finalize 5 titãs com Aerial Slash.)

Os titãs começam a aparecer em Ruins Of Rekem.

Ataque o titãn até ele se ajoelhar, pule em cima dele e ataque, quando sua espada brilhar, aperte novamente para finalizá-lo.

Se você zerar o jogo e não ter esse troféu, você pode ir no challenge mode.

 Attack from all anglesKnock down 15 enemies using the aerial kick. (Derrube 15 inimigos com Aerial Kicks)

Pule em um inimigo e aperte ,esse troféu é acumulativo.

 Swift as the WindDefeat 30 enemies using the Power of Flight. (Mate 30 inimigos usando o Power of Flight)

Na metade do jogo, você ganhará um poder que deixará você “voar” para atravessar o caminho.

Somente pule e aperte  para matar o inimigo.

 Big FinishDefeat an enemy by doing a power attack in the fifth ht in a combo. (Mate um inimigo com um power attack no final de um combo de 5 hits.)

Simples, aperte  4 vezes em um inimigo e acabe com ele apertando  novamente.

OBS: Se você mata-lo antes, você ainda pode acertar um próximo que contará para o troféu.

 Ding! Level Up!Purchase your first upgrade. (Compre seu primeiro upgrade.)

Matando inimigos e abrindo sarcófagos você ganha exp, quando você acumular o suficiente para fazer um upgrade você será notificado na tela, e depois de dar um upgrade em qualquer coisa e depois Ding!

 Close CallSave the Prince’s life by using the Power of Time. (Salvou o príncipe com o Power of Time.)

Quando você morrer e tiver energia suficiente, aperte R1 depois de você morrer para voltar a vida e ganhar o troféu.

 Not How it HappenedUse the Power of Time 20 times. (Use o Power of Time 20 vezes.)

Use o Power of Time mais de 20 vezes, praticamente impossível de se perder.

 Prince of FireDefeat 50 enemies using the Flame Trail. (Mate 50 inimigos com Flame Trail.)

Simples, depois de dar o upgrade para liberar o Flame Trail, mate 50 inimigos utilizando-o e ganhará o troféu.

OBS: Se estiver desesperado, ache um inimigo em fogo, pois ele dará respawn infinito nos outros.

 Prince of EarthDefeat 50 enemies using the Stone Armor. (Mate 50 inimigos com Stone Armor)

Mesma coisa do troféu acima, só que você precisa usar o Stone Armor para contar para o troféu.

 Prince of WaterDefeat 50 enemies using the Ice Blast. (Mate 50 inimigos com Ice Blast.)

Mesma coisa do troféu acima, só que você precisa usar o Ice Blast para contrar para o troféu.

 Prince of WindDefeat 50 enemies using the Whirlwind. (Mate 50 inimigos com Whirlwind)

De novo, a mesma coisa do troféu acima, só muda que você terá de usar Whirlwind.

 Solomon’s ArmyRelease Solomon’s Army. (Libere a Solomon’s Army)

Relacionado a história. Não tem como perder este troféu.

 Just us and themClose the fortress gates. (Feche os muros da fortaleza.)

Relacionado a história. Não tem como perder este troféu.

 Eye of the Storm.Reach the final fight. (Alcance a batalha final.)

Relacionado a historia. Não tem como perder este troféu.

 Prince of TidesComplete the Enemy Tides Challenge. (Complete o desafio de Tides.)

O desafio de Tides é liberado após você zerar o jogo pela primeira vez, é uma espécie de survival por 8 ondas de inimigos.

Dicas:

  • Tente conservar vida.
  • Você não pode usar o Power of Time.
  • Power Sword (segure ) faz tudo mais fácil.
  • Use a Stone Armor!!

 Stay DryMove on solidified water for 1 minute without using the Power of Time. (Fique na água congelada por um minuto sem usar o Power of time.)

Esse troféu é difícil para explicar em palavras, veja o vídeo abaixo.

OBS: Esse troféu pode ser perdido!

 UntouchableDefeat Ratash in the Throne Room without taking any damage. (Derrote Ratash em Throne Room sem tomar dano.)

Tenha certeza que você tem Stone Amor 4 antes dessa batalha, pois ajudará muito.

Veja o vídeo abaixo para ver a batalha e como ganhar o troféu.

OBS: Esse troféu pode ser perdido!

 InvincibleFinish the final battle against Ratash without taking any damage. (Acabe a ultima batalha contra Ratash sem tomar dano.)

De novo, tenha certeza que você tem Stone Amor no level 4.

Seu objetivo é simples, acertar o medalhão no peito de Ratash, a batalha é fácil, com Stone Armor no level 4 é mais fácil ainda.

Veja a batalha inteira aqui em baixo.

OBS: Esse troféu pode ser perdido!

 This is Persia!Kick 20 enemies off of ledges. (Chute 20 inimigos de saliências.)

Simples, chute 20 inimigos de saliências,  somente chutes contam, então vá correndo ao inimigo e aperte  para chutá-lo,  no inicio do jogo, virá inimigos com dentro de uma torre, simplesmente chute todos para fora, e quando acabar, faça o load no checkpoint.

 Elemental ControlUpgrade one power to level 4.  (Eleve um poder até o level 4.)

Simples, se você leu meu guia você sabe que eu recomendo botar tudo no Stone Amor.

Todo upgrade é de 300 exp, você terá de usar 1200 exp para fazer o máximo.

OBS: Exp pode ser ganho matando inimigos e quebrando sarcófagos.

 Not what it looks like.Defeat Ratash. (Derrote Ratash.)

Relacionado a história. Não tem como perder este troféu.

 Got Walkthrough ?Find and break every sarcophagus. (Ache e quebre todos os sarcófagos.)

Existem 21 sarcófagos no jogo inteiro, clique no link abaixo para achar todas as localizações.

Clique Aqui para ver os 21 Sarcófagos

PS: Esse troféu pode ser perdido!

OBS: Se você perder um, você terá de zerar de novo, e achar somente aquele que você esqueceu.

 CompletistPurchase every item in the upgrade menu. (Compre todos os upgrades disponíveis.)

Você não fará isso em só um playthough, você terá de fazer o desafio de Tides até conseguir o resto da exp.

Dicas: Uplay é seu amigo, quando você faz certos troféus você libera pontos no uplay, e você pode comprar com esses pontos, coisas que aceleram o processo.

Compre Experience Points Boost o mais rápido possível, pois isso aumentará seu exp pelo jogo, e também compre New Challenge Arena quando zerar o jogo, esse modo ganha mais exp do que no desafio de Tides.

 Welcome to RekemArrived in Razia’s city. (Entre na cidade de Razia)

Relacionado a historia. Não tem como perder este troféu.

 Power of the DjinnRazia becomes part of sword. (Razia se torna parte da espada.)

Relacionado a historia. Não tem como perder este troféu.

 Our Little SecretDon’t worry. We won’t tell if you don’t. (Não se preocupe. Nós não contaremos se você não contar)

Comece o jogo no normal, quando chegar no primeiro combate, aperte start e mude a dificuldade do jogo, só isso.

 No longer HumamSuffered defeat at Malik’s hands. (Derrote Malik)

Relacionado a historia. Não tem como perder este troféu.

 End of the ArmyComplete the game. (Acabe o jogo.)

Relacionado a historia. Não tem como perder este troféu.

 Sand MasterUnlock all other trophies. (Faça todos os troféus)

Parabéns!!!

Story Related

Memories Of Azad – Reach The Thick Of The Battle

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
To be honest when you get this trophy you’re not exactly in the thick of the battle. Anyway, after you complete your first big lot of wall running, beam walking & banner descending you will fall to the bottom of a room. You will notice this room because it has a big circular wooden platform on the floor, you will hear the prince say ‘This reminds me of Azad’, you should then get the trophy.
Just a slight warning, a small door will open in this room and 5 enemies will come through, kill them however you wish.

A Warm Welcome – Catch Up To Malik

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
Progress some more through the story, every now and then you will get a small cut-scene that shows the Prince’s brother ‘Malik’. Eventually you will come into a section that is high up on some wooden beams, Malik & 3 of his guards will be below. Another cut-scene will play where you get to see Malik’s face for the first time & this is when you will get the trophy.

Soloman’s Army – Release Solomon’s Army

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
After you have obtained the previous trophy (A Warm Welcome) you will be told to open the big gates for Malik. As necessary cross the beams and press the 3 switches, once this is done watch another cut-scene. After that has finished you need to make your way down to your brother, cross the beams and make the necessary jumps to get there. You will land in a big room full of treasure where Malik will greet you, watch the cut-scene where you see the sand army being released, after this is when you will get the trophy.

Just Us and Them – Close The Fortress Gates

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
Once more continue through the story mode pass all of the big contraptions with wheels, platforms, beams etc. Eventually you will come to a room with 3 levers and a puzzle up on the wall in front, you need to solve this puzzle to close the fortress gates. Your objective here is to move the small wheel to the left hand side and match it up next to the other cog. Do this by turning each of the 3 levers separately, below is a bit of information on the levers.TIPS: Far Left Lever – This only moves the small wheel on the puzzle
The Middle Lever – This moves the left & middle bar on the puzzle

The Far Right Lever – This only moves the middle bar and far right bar on the puzzle.
The wheel can only move along the straight edges of the bars. If the wheel happens to get caught in the corner of a bar then the bars will be stuck until you remove it.

Once you have solved the puzzle a cut-scene will play where you will talk to Malik, this is when you will earn your trophy.

Not What It Looks Like – Defeat Ratash

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
About halfway through the game and part of the way through the ‘Throne Room’ level you will enter an open area. A cut-scene will play & during this cut-scene you will see Malik fighting Ratash. Just complete the fight & you will earn the trophy.

NOTE: It is important that you read the ‘Untouchable’ trophy for a lot more information before continuing In this section.

No Longer Human – Suffered Defeat At Malik’s Hands

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
Later on in the game you will come to an open section where another boss awaits you. Unfortunately this is the newly transformed Malik. He is very easy to defeat, just use power attacks & the stone armour ability.Just like all bosses, use the stone power ability & keep rolling away when he is about to attack. Also when he rises in the air it mean he is going to blast some energy towards you. Just hide behind one of the stone pillars and you will be fine.

Welcome To Rekem – Arrived In Razia’s City

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
Shortly after discovering the memory recall power you will have to cross a few small gaps. You will then jump into a small open area where some sand enemies will spawn, defeat these and a cut-scene will play. After the cut-scene with Razia you learn that you are now in the ruins of Rekem, this is where you will get the trophy.

Power Of The Djinn – Razia Becomes Part Of The Sword

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
Shortly after recovering a new sword (this may be Solomon’s sword) after Solomon’s’ vault you will come to another portal where Razia is. During the cut-scene that follows she will show you how the sword will become more powerful to help you defeat Ratash. You should get the trophy after the cut-scene.

Eye Of The Storm – Reach The Final Fight

This is story related and cannot be missed.

Spoiler! (click here to reveal)
This is basically the last part in the game. You will come to a short level section called ‘The Tower’, your objective is to keep climbing up & up to reach the top of this tower. So basically do what you have been doing all along, traverse the gaps, jumps and other traps that stand in your way.
Once you reach the top a cut-scene will begin & you will get the trophy. This will be the last boss in the game so make sure you read the ‘Invincible’ trophy before starting the fight!

End Of The Army – Complete The Game

This is story related and cannot be missed.